Slovenska ministrica za infrastrukturu Alenka Bratušek izjavila je da je uspostava novog glavnog prijevoznika malo vjerojatna, iako nije potpuno isključena, istaknuvši da je postojeća politika davanja subvencija za poboljšanje povezanosti zemlje bila uspješna.
"Istražili smo
mogućnost pokretanja novog zračnog prijevoznika. Iako ideja nije u
potpunosti isključena, to je svakako daleko složeniji pothvat od
upravljanja natječajima za subvencije. Bilo bi puno lakše da Adria nije
otjerana u stečaj od strane tvrtke koja ju je kupila. Restrukturiranje,
slično onome što je učinjeno s talijanskim prijevoznikom [Alitalia/ITA
Airways], možda je bilo moguće. Ali pokretanje novog zračnog
prijevoznika od nule je sasvim drugačiji izazov. To je tvrd orah”, rekla
je Bratušek. Tijekom prošle predizborne kampanje, ministar infrastrukture obećao
je uspostaviti novog nacionalnog prijevoznika ako bude izabran. Međutim,
njeni koalicijski partneri bili su daleko manje naklonjeni toj ideji.
Prijedlogu se javno usprotivio slovenski premijer, a odbacio ga je i
ministar financija, inače bivši predsjednik Uprave Adrije. "Situacija je značajno bolja nego što je bila 2022., kada je godina
završila s nešto više od 970.000 putnika. Prošle je godine ljubljanska
zračna luka opslužila gotovo 1,44 milijuna putnika, što je povećanje od
50 posto. Broj odredišta iz Ljubljane također je porastao, s 19 na 26.
Pet od tih linija osigurali smo kroz program subvencioniranja koji smo
pokrenuli 2023. Kada smo donijeli zakon o dopuštanju subvencija za nove
rute, identificirali smo deset ključnih veza za koje smo se nadali da
ćemo ih uspostaviti, uspješno smo pokrenuli šest, što nam daje stopu
uspješnosti od 60%. Ministarstvo za infrastrukturu naznačilo je
da bi moglo revidirati svoj program subvencioniranja zračnih
prijevoznika nakon usvajanja novog slovenskog zakona o zrakoplovstvu,
koje se očekuje kasnije ove godine. U međuvremenu je ljubljanska zračna
luka zabilježila peti uzastopni mjesec pada broja putnika. Zračna luka
primila je 94.532 putnika u ožujku, što je 2% manje u odnosu na isto
razdoblje prošle godine.